zondag 14 februari 2010

Cursus schilderen

In mijn atelier in Zelhem geef ik cursussen aan volwassen (en aan kinderen onder de naam Villa Kakelbont).
Globaal genomen komen er twee groepen volwassenen op mijn cursussen af.
- Mensen die lekker bezig willen zijn en op allerlei fronten hun basis willen verstevigen. Veel doen en veel uitproberen, vooral met een uitwerking in acrylverf.
- De andere groep komt gericht naar mijn cursussen omdat ze mijn werk ergens hebben gezien en onder de indruk zijn geraakt. Ze willen leren tekenen en dan vooral het portret, of ze willen hun aquareltechniek verbreden.
Het is wel bijzonder hoe een en ander ontstaan is, zo uit het niets. Twee vragen, 1 van een kind en 1 van een volwassene, hebben me ertoe aangezet. Ik ben er fanatiek mee aan de slag gegaan en vindt het zo ontzettend leuk om te doen! Er is zoveel te laten zien, te laten ervaren, technieken, trucs, tips, aandachtspunten, voorbeelden, leren zien en kijken. Uitproberen en doen en zien hoe iets uitwerkt. Boeiend hoor!