zondag 28 maart 2010

Portretten van portrettisten


In kasteel Nijnenhuis te Heino is een tentoonstelling ingericht over hedendaagse portretkunstenaars, die zeer de moeite waard is. Ik heb er van genoten. De portretten van Bianca Berends, Dora Carpentier, Mat Kissing vind ik zeer aanspreken. Zonder anderen tekort te willen doen. Ik had niet heel veel tijd, maar heb de portretten in me opgezogen. Inspirerend. Helaas hing er geen aquarel tussen. Het portret in aquarel wordt niet vaak tentoongesteld. Het is ook een techniek die vaak heel luchtig en illustratief wordt toegepast. Misschien is dat de reden. Ook wordt het geweerd bij wedstrijden, die internationaal worden gehouden. Waarschijnlijk vanwege het feit dat aquarel achter glas moet worden beoordeeld en dus zo opgestuurd en opgeslagen moet worden? Ik weet het niet.
http://www.museumdefundatie.nl/
Het portret hier geplaatst heb ik van deze site afgehaald, er stond niet bij van wie, maar ik meen te herinneren van vd Boog....